domingo, 1 de julio de 2012

Pas del Penyal Roig sobre les cases de Bòquer
 Es Penyal Roig i El Morral obrint-se sobre la Vall de Bòquer
 El Morral projectant-se sobre Cala Bòquer
 Badia de Pollença tancada per La Punta de L'Avançada. Cap Pinar i La Victoria al fons
 El més amunt del Penyal Roig; Forat de la Serra del Cavall Bernat al fons
Cala Bòquer

Darrera les cases de Boquer, sortim per la dreta per anar a cercar un tall en la paret de la Serra des Morral. Progressió entre una selva de garballons esplèndids. Pas excepcional, xap entre dues penyes de transit moderadament còmode, verticalitat entre dues penyes i sortida per seguir la carena en direcció cap a una canal que s’endevina al final d’una paret de partió. Canal estreta i vertical que progressa contundentment fins arribar a les rodalies del cap cucurull del Penyal Roig. Arreu hi trobem restes de murades ciclopies, lo que queda d’unes fortificacions apressuradament construïdes en el segles foscos que seguiren a la invasió dels vàndals i que recorden les del Castell del Moro sobre el Port de Sóller. Baixada cap al coll abans de agafar la carena per anar al que pensem serà el Morral. Arribats al cim, decepció en comprovar que es tracta d’una prominència prèvia al vertader pic. De camí fins al més alt de la jornada, examinem possibles vies de baixada cap a Vall de Boquer. Arribats al Morral, admiració de les vistes sobre tota la Serra del Cavall Bernat, amb el seu Ull destacat, les aigües de la Cala i les vistes sobre la Badia de Pollença, tancada per la Punta de L’Avançada i la mansió de la Fortalesa. El Coll de la Clo i la seva elevació quedaran per una altra jornada; la calor es senzillament insuportable i no s’endevina baixada practicable cap a la mar.
Retorn fins al coll que separa Morral i Penyal Roig per baixar fora camí enmig de càrritx i coixinets de monja fins a la pista que ens mena fins a les aigües turqueses de la Cala.
Bany refrescant per suportar la temperatura sufocant; 39 graus a l’ombra.