lunes, 10 de noviembre de 2014

Serra des Pinotells

Iniciam la ruta en el camí que puja a la boal de ses serveres i ens desviam pel camí de sa coma d´en Vidal. A les cases berenam i afrontam el que hem vengut a fer: pujar a la serra dels pinotells per la seva cara de ponent per qualque canal practicable o per allà on poguem. La pujada la feim directa des de les cases per un coster amb els arbres cremats de l´incendi de l´estiu passat, on tot està desfet. Una grimpada fàcil i ja som a dalt. Anam per damunt la serra a veure les canals, les quals les trobam verticals i molt exposades, el terra i les pedres està tot desfet i sembla una imprudència ficar-se per elles. I aquí pareix que s´acaba l´excursió. No hi ha una idea clara per on anar. En PMMP se´n torna cap a cases, ell venía només per a una matinal. Els altres agafam les fites que ens condueixen en sentit cap a s´Esclop. En arribar al camí de sa coma d´en Vidal hi haurà dispersió general. Uns per la pista cap als cotxos. Alguns pujaran a la serra que separa la coma d´en Vidal del coster de ses cases des Grau. A la cresta més dispersió. En Bergant segueix sol cercant pas cap al Grau fins que el troba!!! Es tracta d´una fesa on està tancada per una paret de marge i fil ferro amb tres escalons que defineixen el camí. Baixa novament a les cases de la Coma on informa de la troballa al grup, i únicament en Coyote s´anima a explorar. Aquests dos, Coyote i Bergant, fan el pas per la fesa i es planten a la cara de ponent de la nova serra (sense nom), on metres més avall es troben les cases des Grau Gran i Grau Petit. Baixen en diagonal cap al nord, trobant restes de camí, molt perdut, en direcció a les cotes 491 i 501 del mapa alpina. A la dreta d´aquestes cotes un coll, el qual es troba tancat amb paret de marge i fil ferro. I des d´allà per un comellar molt brut de vegetació cap a la carretera, on tanquen el circuit.
collet devora la cota 501

Pas-fesa
Escalons
pas-fesa
Restes de camí al vessant des Grau
grimpant per la serra dels pinotells
canal de la serra dels pinotells