domingo, 28 de junio de 2015

A ran de mar, però no tant

Aquest dissabte hem fet una ruta de les que podríem classificar d’estiu, facileta, amb diverses possibilitats de bany en aigües transparentes i sortosament, sense grumers.
Per fer un poc de “fondo”, l’hem allargat. De tal forma que vàrem caminar uns 15 quilòmetres.
Inicialment, l’objectiu era molt més ambiciós: era anar a ran de mar des del Port de Valldemossa. Es dir, anar per ses roques, fora camí. Fent, òbviament, un recorregut molt més curt. Això per poc que coneixem l’orografia, aviat es compren que és molt complicat, amb passos atrevits, que poden necessitar corda.
Al final, optàrem per “caminar a plaer” i contemplant el blau intens.

La ruta, resumidament, va ser:
Des de Ca Madó Pilla (Valldemossa), baixada a ran de mar fins a les proximitats de s’Estaca. Després en direcció a sa Badiola; Es Guix, camí de ran de mar fins a Sa Foradada.
Seguidament, pugem en direcció al pas des Gat; mirador d’en Visc.
Baixem cap a Cala Deia, deixant de costat la Torre de sa Pedrissa.
Ara farem sencer el “camí des pintors”. Seguim, baix Llucalcari;  Alconàsser i fins a l’Escar d’en Jeroni (Bens d’Avall).
Ara comencem a pujar per asfalt; i rebem una cridada del nostre amic i company “Bergant”, que ens convida a una cervesa a un lloc especial i privilegiat de la costa de Tramuntana. Els 400 metres des de el desviament, segons les seves indicacions, se’ns fan com 4.000 metres o com 400 metres de desnivell. La calor pitja fort. La cervesa i les vistes valdran la pena.
De tornada, seguim. Un dels tres companys abandona, per motiu de tenir que tornar en bus per la línia 210 per recuperar es cotxe.
Els dos que quedem, anem a Can Prohom, i ara pel camí de Castelló, seguim en direcció a Sóller poble, passant per Can Gamundí i gaudir d’un suc de taronja de mig litre cada un, preparat per la senyora Michelle (francesa d’origen, sollerica de tot cor).
I el darrer tram, fins a la cruïlla del camí de Rocafort, des del qual es veuen precioses vistes de Sóller i moltes murtes. Arribada a la parada del bus.