martes, 29 de mayo de 2007

SERRA D´ALBERCUTX





El passat dissabte vaig fer una sortida amb el meu fill ILLAN. Una vegada arribats a Pollença, on havia un cartell a la carretera de Lluc anunciant prova automovilistica, vaig optar per anar al camí de Bóquer, i després ja veríem.

Ja dins el camí i a uns pocs minuts de la casa de Bóquer, el camí pasa per enmig d´unes penyes. Després de les penyes vaig decidir abandonar el camí i aventurar-me per un tirany a la dreta, per mirar de pujar a la serra d´Albercutx, per intentar fer un pas que es veia a dalt entre dues penyes. No hi havia estat mai i no sabia com en sortiria. La qüestió que la pujada no va ésser gens fàcil, perquè continuament em trobava tancat per la malesa de garballons, i tenia que cercar opcions per pujar. Unicament vaig trobar una fita que no em va servir per res.

Una vegada fet el pas entre les penyes (fàcil amb alguna grimpadeta per donar-li emoció al meu fill) la visió es espectacular. Al costat de la dreta s´observa el Port de Pollença, el Cap Pinar..., i a l´esquerra la majestuosa Serra del Cavall Bernat.

Vàrem anar fent la serra, arribant a fer 4 puntals, on el darrer tenia un vèrtex geodèsic anomenat El Morral en el llibre de marines de Tramuntana. Des d´aquest cim s´observa la Cala Bóquer.

La tornada la vaig fer en principi pel mateix lloc, però en arribar a un collet vaig abandonar la serra, i vàrem baixar per una rosseguera de càrritx per conectar de nou amb el camí de Cala Bòquer.

En definitiva una excursió recomanable per qui no l´hagi fet, i també recordatori per fer la Serra del Cavall Bernat que fa temps que en xerram.

4 comentarios:

guapeton dijo...

Muy interesante !!!
No he estado mai por ahi, ya me daras mas explicaciones para ir algun dia

Fernando A dijo...

El sábado hablamos precisamente de esto, de hacer el Cavall Bernat dejando los coches en Boquer, para acabar dandonos un baño en la calita. Yo no lo conozco, pero comentaron que se podría caminar un poco hacia Cala San Vicente y ahí subir hacia arriba por la ladera, mas o menos a la altura del agujero.

Cuando querais le ponemos fecha.

Correcamins dijo...

Propuesta:

Sábado día 9 o el 16 hacer el CAVALL BERNAT desde las casas de Bóquer.

sebastiabarcelo dijo...

Jo la vaig fer amb el GOB i em sembla q la muntanya que parles no es diu Albercuig ja q Albercuig és la que mira a la badia de Formentor, te una torre al cim i una carretera i instal.lacions militars abandonades al coster. Consultarem el mapa