sábado, 18 de abril de 2009

Puig Batiat

Tramuntana ben tapada
6 raconers en el cim del puig Batiat

Cara nord del Batiat. A la seva dreta es veu la canal emprada per pujar

Es Castellet o Penya Blanca

Torrent des puig des Galatzó

Érem 11 raconers a l´inici. Un dia preciós per començar, pero...

Hem entrat a la finca pública de Galatzó. Hem passat per les cases, hem berenat a les taules que hi ha abans d´arribar al pou de ses Sínies. Just després del pou ha començat l´aventura del dia; en lloc de seguir el camí principal que puja pel comellar de ses Sínies i que du a les proximitats de l´Esclop, hem agafat un altre camí a la dreta que es mor poc després pero que enlaça amb el torrent del puig des Galatzó. Una primera part del torrent plana, ens creuam amb un magnífic camí que creua el torrent, pero que ho deixam per una altra ocasió, llavors el torrent s´estreny i venen unes grimpadetes. Aquest torrent té uns quants de brancals. Inicialment la idea era arribar al collet que separa la moleta rasa i el Galatzó, però alguns raconers han fet de les seves i finalment ens hem desviat a la mala cap a l´esquerra, anant a fer cim al Morralás. Abans d´arribar he fet el comentari que sempre que havia estat en aquest lloc m´intrigava la posibilitat de que hagués alguna baixada directa cap a les cases de sa coma d´en Vidal. Idò, dit i fet, els més exploradors hem dedicat una estoneta a cercar posibles vies. Les hem trobades, però com que la resta del grup esperava a dalt, també deixam això per un altre dia.

Continuam ruta per tota la serra dels pinotells. Es migdia i el dia comença a embrutarse. En arribar al camí que puja de la coma de ses Sínies 5 raconers agafan el camí de baixada per tornar prest a cases.

Quedam 6 raconers. Pujam cap al Castellet o Penya Blanca. No pujam a l´Esclop. Avui no interesa. Ja està bastant repetit i a més el Galatzó té un capell molt gris que no m´agrada (les previsions són de pluja).
Ara vé una part de ruta que la tenia pendent i que m´ha agradat bastant:

Des del Castellet hem anat al coll que separa l´Esclop i el Moletó, lloc on hem dinat, hem pres café i el senyor de sa Torre ha fumat la seva pipa tranquilament mentre escoltavem els trons. Llavors hem fet tota la cresta cap a sa cadira del Bisbe, mirant cap a l´esquerra es veien alguns llamps, tramuntana estava negra, i per Costitx plovia. Hem pujat al puig Batiat per una canal xula. Hem seguit baixant cap al penyal des Migdia i hem enlaçat amb el camí de sa Vinya de la finca de Galatzó per tancar el circuit.

8 horetes i NO ens hem banyat gens.