lunes, 10 de septiembre de 2012

Pas des duro - Sa Fosca (Escorca)

Altres raconers volien “tocar corda” aquest dissabte i ja ho crec que la tocaren.
La primera part de la jornada varem fer una bona part del “torrent dels horts” i arribats a la zona coneguda com “rota d’en negre”, remuntarem per anar a cercar l’inici del “pas des duro”.

PAS DES DURO:
Aquesta baixada i remuntada posterior, no deixa indiferent.
Paisatge imponent e impressionant i terreny molt vertical. És com una breu visita a Sa Fosca.
En el meu cas, va ser la tercera ocasió, i estava excessivament preocupat a l’inici. Després, anant “amb bones” i gràcies a la confiança que transmet en Joan “trepador” amb la seva força i confiança i tècnica, que ja comença a tenir, i també amb la bona ajuda de dos “espeleos” que ens acompanyaren tota la jornada, va resultar una completa e intensa aventura.

PD: Degut a que els meus braços són categoria “brazinis”, però al menys tinc les cames fortes, vaig insistir –amb èxit- la meva tècnica de “reptar” per les esquerdes de les parets, evitant el foc enemic (gravetat). Això sí, amb el “jumar” sempre ben amunt.



























4 comentarios:

pmmp dijo...

Supos que no hi va haver "bany" a Sa Fosca, perquè m'han dit que es gorg de davall es Pas de sa Ballerina està eixut... (i es Gorg Eixut ja no en parlem :-P)


Correcamins dijo...

Efectivament, d'aigua res de res. Llàstima. Haurem de repetir-la després de les pròximes pluges, si es que arriba a ploura.

Anónimo dijo...

Hola,
Tengo en la lista de "Tareas pendientes"(entre otras miles de cosas más...) el bajar-subir el Pas des duro. Lo he hecho de bajada com Pmmp para hacer sa Fosca, pero no lo he subido nunca. Tiene que ser muy interesante. Me hace ilusión.
Por cierto, con Joan "Trapador" a tu lado, te atreves a todo (saludos Joan).
Diego Sans.

pmmp dijo...

Si vols hi tornam un dia Diego, jo fa temps que ho vaig fer, això si t'hi pots aferrar hi ha més de 100 m de jumar jeje.