jueves, 6 de enero de 2011

Viàtic(*) per a Oliclar

Ens regalem una matinal pels Reis. Sortida de Son Ordines per agafar la pista que porta fins el refugi de Tossals Verds. Sortida per l’esquerra per seguir el GR11 en direcció a Solleric. Visita a Sa Casa Nova per admirar a la seva part posterior el enorme safareig i la canaleta que l’alimenta, donat l’estat de casi ruïna en que es presenten les cases. Sorpresa agradable per el assenyat cartell que alguna bona persona ha penjat. Li farem cas de bon gust ! Arribada a les cases de Solleric per admirar la seva elegància i tenir una entretinguda discussió botànica. Berenada distesa a les cases de Sa Font Figuera a l’ombra del Puig de S’Alcadena i sota la vigilància de les parets del Castell d’Alaró. Pujada per la pista fins el coll que ens separa el Puig de Sant Miquel (ho deixarem per altra ocasió). Visita a Oliclar, que encongeix el cor amb el seu estat actual. La vista privilegiada des Clot d’Almadrá i la part central de la Serra no esborra la imatge de l’esfondrament de teulades i bigues que certifiquen que les velles cases son a punt de partir per sempre més. Tornada seguint la pista que ens portaria fins a Solleric, per sortir en un revolt a la dreta per pegar a Sa Rota de Ses Faves i, desprès de localitzar un safareig buit enrevoltat de mates de murta, baixar per un caminoi en direcció a Es Sementer de S’Ombra i sortir a la pista de Tossals als peus de Es Puig de Sa Cometa. Començarem amb fred i grisor. Acabem amb cel blau i un bon sol.

I compte contat, compte acabat !!

Hora Inici = 09:45 Hora Final = 14:00

Referències
Mascaro Pasarius, lamina 9

(*) Viàtic : Sagrament de l’Eucaristia administrat a un malalt que està en perill de mort.