domingo, 7 de febrero de 2010

Bàlitx, Montcaire, operació voltor i altres herbes...

Segons els informadors, i així ho vàrem entendre el seu dia, en aquest redol tocava haver-hi el pas. D´aprop veim que es imposible! Això es lo més factible que varem trobar, però així i tot no es gens fàcil. Pot ser un altre dia...

Montcaire

Operació voltor: més de 30 vàrem contabilitzar. Quin ensurt s´en dugueren quan varem apareixer

El grupet de l´horabaixa, a la part alta de Montcaire, anant al camí vell

Un poc d´història:

Això era i no era un grupet de raconers que el 26-04-08 (si voleu tornar a la data en el blog ho veureu, a la crònica d´en Nomisx) varen sentir parlar per primera vegada pels informadors locals del "pas de sa carnisseria o pas des mardar". Els raconers d´aquell dia, eren n´Elena, en Joan B., Guapeton, Sebastià, Xungo, els dos Xiscos, el sr. de Sa Torre i servidor. Aquell dia va ésser la primera vegada que feiem el pas del cingle de n´Amet. Acabavem de fer uns deures i ja teníem d´altres.

Han passat quasi 2 anys i ja toca l´intent del pas anunciat, pero la cosa no va com voldríem...

L´horabaixa una ruta per a mí inèdita: torrent des llorers i camí vell de Montcaire a Bàlitx.

Fernando A dijo...

La foto de grupo parece sacada de una peli de Tarantino (iba a decir "Los 9 del patíbulo" pero es un poco fuerte) Saludos!

Correcamins dijo...

Hola Miquel.

M’estranya que no coneguessis aquest preciós racó que va des de Bàlitx d’Avall a la possessió de Montcaire, passant pel torrent des Llorers (encara que jo crec que és en realitat el torrent de na Mora, no sé si a Alpina està equivocat).

La pujada (o baixada, depèn de com es faci) es molt interessant per aquest ruta.
S’estret que fa es torrent (abans hi ha una gran pedra; visitable), després ja trobem les construccions tan ben fetes de pedra per canalitzar aigua i els bancals. Si haguéssiu seguit pel llit del torrent fins lo més possible, resulta que el torrent es fica a un estret, petita fosca, d’uns 300 metres, que necessita grimpadeta i que crec que casi ningú coneix; baix les cases.

Després la pista que puja pel l’alzinar preciós, amb bones vistes als tres Bàlitxs, fins a retrobar la pista que ve dels Bàlitx.

Bergant dijo...

Pues sí, aquest torrent no el coneixia. Mai havia vist les cases de Montcaire. Es més, i no ho digueu molt fort, mai he fet el pas des pinot (pensava que ahir sería el dia) i mai he fet cim a Montcaire, encara que fa molts d´anys fent el pas des marge 2, vaig veure el vertex a prop. Pero es una cosa que no me lleva la son, qualque dia caurà. A tots sempre nos queden coses pendents i això es bo.
Per cert Xisco, me sabríes dir en quina data ho fereu darrerament. Record una entrada teva en el blog, pero no se quan.
Me acordé de ti el sábado Fernando, con ese tiempo tan bueno que tuvimos, al contrario de la meteo que hubo el jueves pasado.

Anónimo dijo...

El mapa d´alpina está be, el torrent de Na Mora semble que neix aprop de Balitx d´Amunt i el torrent des Llorers neix a Moncaire i tope amb aquest a Balitx d´Avall.